Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-05-19

Fyra Zwift-race på fyra dagar och motionslopp imorgon!

Hej och god morgon cykelvänner!

Idag befinner jag mig i Bjärred, vi har ätit frukost och tagit oss en promenad i området.
Bjärred.

Barnarbete igår. Jag passade på att tvätta cykeln och då ville Frida givetvis vara med. Sedan tvättades både hennes och min cykel.

Imorgon så ska Linda och jag köra ett motionslopp här i Skåne. Landskronabygden runt, heter det. Förväntningarna är höga, kanske blir en vlog därifrån!? Tanken var att jag skulle vila igår och träna idag. Men när jag blev hemma för vård av barn igår så passade jag istället på att träna innan jag åkte ner till Skåne. På så vis får jag en cykelfri dag här idag.

Det har varit mycket trötthet i veckan så av ren bekvämlighet så har jag därför kört Zwift-race. Igår blev det fjärde Zwift-racet på fyra dagar. Inga kungaben, men ändå lite bättre än i förrgår. Efter dom inledande fartökningarna och första längre backen så blev vi fyra i täten. Något som gjorde det intressant var att det var två från team KRT med vilket gav en kul taktisk finess i tävlandet.
De fyra som gjorde upp.

Vi blev av med en av KRT-cyklisterna men den andra fick en lucka i sista långa backen. Jag hade tyvärr inte kräm nog att gå med. Försökte i alla fall.. Istället fick jag bilda jagande duo men i vanlig ordning denna vecka så var sällskapet inte imponerande i sin jakt. Explosiv var han i alla fall så i spurten var jag chanslös och kvittrade ut veckans tredje tredjeplats. Det och en andraplats blev det alltså denna vecka. Ändå helt okej och Zwift-racen har gett mig bra träning när huvudet inte riktigt varit på topp.

Nu ska vi skruva lite cykel, fixa lunch och sedan åka till festligheter i Lund. Hörs senare, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar