Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-05-12

Vann inte idag heller

Foto: Stina Sjöberg

Hej och god kväll cykelvänner!

Jag vann inte, idag heller. Jag nådde inte ens upp till min egna målsättning och varken Linda eller jag fick väl till det i resultaten idag. Jag rullade in som 20:e totalt och 19:e i elit. Tyckte att jag gjorde mycket rätt i början och det var väl kanske det som höll mig kvar hyfsat i tävlingen. Efter 5 mil så släppte jag gruppen som då låg kring placeringarna 10-17 typ. Sista 25 kilometerna var väldigt långa idag och kraften i kroppen väldigt kass. Lyckades hålla ihop det hyfsat och tappade bara tre placeringar till målet ändå, så det var inte så farligt med tanke på hur sakta det kändes som att det gick.

Kände faktiskt redan i startbacken att det inte var diamanter i benen idag men krigade ändå på hela vägen, det kunde ju börja kännas bättre någon gång och jag vill ju ha så många poäng som möjligt med mig.

Här hittar ni resultat från Billingeracet 2018.

Vlog och race-video kommer att dyka upp på min YouTube-kanal!

Nu är det bara att ladda om till hemmatävlingen Långa Lugnet om två veckor, vi ses väl då?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar